Listing 1 - 10 of 596 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 720 Onderwijs --- E-journals
Choose an application
Geschiedenis --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- 372.880.20 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Engels --- tso --- terminologie --- mechanica --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Engelse taalkunde --(niet-universitair onderwijs) --- Contains audio-visual material --- 372.880.20 Engelse taalkunde --(niet-universitair onderwijs) --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen
Choose an application
Dit boek wil de lezer inzicht bieden in de fundamentele betekenis van leren en van leren leren. Het illustreert op afdoende wijze dat de leervaardigheid van leerlingen sterk afhangt van de manier waarop de leerkracht zijn didactische opdracht interpreteert. De inhoud belicht heel wat mogelijkheden tot geïntegreerd onderwijs in plannen en organiseren, informatie opnemen, memoriseren, structureren en schematiseren, tekstvakken leren,zelfevaluatie en probleemoplossend denken. De voorgestelde ideeën en maatregelen leiden ertoe dat de passieve ingesteldheid van de leerling 'het leren overkomt mij' wordt omgebogen naar de actieve instelling 'leren is een activiteit die ik beheers'.
Leerlingbegeleiding. --- Studievaardigheden. --- Nederlands --- leren leren --- studiebegeleiding --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- didactiek --- 371.02 --- handleiding --- leraren --- onderwijs --- 450.8 --- Didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Informatie --- Leerkrachten --- Leren --- Leren leren --- Memoriseren --- Organiseren --- Plannen --- Probleemoplossend denken --- Structureren --- Zelfevaluatie --- Onderwijs --- leren leren (ler) --- Leerlingbegeleiding --- Studievaardigheden --- studiemethode --- 371.02 Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Didaktiek --(lager en middelbaar onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Studiemethoden --- Studiemethode
Choose an application
Wereldatlassen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- aardrijkskunde --- atlassen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 950.6 --- Aardrijkskunde --- Aardrijkskunde: atlas --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Atlassen en kaarten --- Atlassen --- Atlas
Choose an application
8
Historische kaarten. --- History --- Historische kaarten --- Désherbage --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #gsdb8 --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- 930.9<084.4> --- #A9209A --- #KVHA:Historische atlassen --- #KVHA:Geschiedenis; atlassen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- historische atlas --- geschiedenisatlassen --- atlassen --- didactiek --- 900.6 --- 485.52 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- 372.893 --- 930.9 --- Geschiedenis: atlassen --- Historische atlassen --- 930.9 Wereldgeschiedenis --- Wereldgeschiedenis --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Deselectie --- historische atlassen, kaarten en plattegronden --- Atlassen --- Aardrijkskunde --- Secundair onderwijs --- Atlas --- Historische kaart --- 900 --- geschiedenis algemeen --- histoire généralités
Choose an application
Secondary education --- School management --- Sociology of education --- Primary education --- Flanders --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O294 --- #A0103A --- 720 Onderwijs --- Onderwijssociologie: studiekeuze --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Study methods --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- leren leren --- secundair onderwijs --- geheugen --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Kunst en cultuur --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit boek doet verslag van een onderzoek naar het socialisatieregime en de daarmee samenhangende leerlingperspectieven op vier schooltypen (LTO, LHNO, MAVO en HAVO). Van elk schooltype is zowel een school met een traditionele, strakke lesorde als een school met een nieuwe, soepeler lesorde onderzocht en ook nog een Middenschool. De variaties en lesvorm en leraarsgedrag, en daarmee corresponderende opvattingen en gedrag van leerlingen, worden uitvoerig beschreven.
Secondary education --- Lerarenopleiding --- algemeen --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:HIVA --- tucht --- secundair onderwijs --- didactiek --- Nederland --- 482 --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Onderwijsgedrag: algemeen --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
2-198-8
Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #BSCH: niv.: lager middelbaar onderwijs --- 485.6 --- geschiedenis --- schoolboeken --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Listing 1 - 10 of 596 | << page >> |
Sort by
|