Listing 1 - 10 of 596 << page
of 60
>>
Sort by

Periodical
Maks !
Author:
ISSN: 13765272 Year: 2000 Publisher: Brussel daarna : Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fundamenten 3 A : Middeleeuwen : de agrarische Middeleeuwen (5de eeuw - ca. 1000)
Authors: ---
ISBN: 9030926481 9030926511 903092649X 903092652X Year: 1993 Publisher: Leuven Wolters


Book
De leerkracht bij het leren leren : de resultaatgerichte aanpak
Author:
ISBN: 9031714828 Year: 1999 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de lezer inzicht bieden in de fundamentele betekenis van leren en van leren leren. Het illustreert op afdoende wijze dat de leervaardigheid van leerlingen sterk afhangt van de manier waarop de leerkracht zijn didactische opdracht interpreteert. De inhoud belicht heel wat mogelijkheden tot geïntegreerd onderwijs in plannen en organiseren, informatie opnemen, memoriseren, structureren en schematiseren, tekstvakken leren,zelfevaluatie en probleemoplossend denken. De voorgestelde ideeën en maatregelen leiden ertoe dat de passieve ingesteldheid van de leerling 'het leren overkomt mij' wordt omgebogen naar de actieve instelling 'leren is een activiteit die ik beheers'.


Book
Standaard Historische Atlas
Author:
ISBN: 9002143907 9002150067 9002167903 900217182X Year: 1984 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij


Book
Voor elk wat wils : schoolkeuze in het basis- en secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055502502 Year: 2000 Publisher: Leuven : Hoger instituut voor de arbeid,


Book
Breintrein : zet je leren op het goede spoor.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789031725052 Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag


Book
Lessen in orde : een onderzoek naar leerlingperspectieven in het voortgezet onderwijs.
Author:
ISBN: 9052560560 Year: 1991 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek doet verslag van een onderzoek naar het socialisatieregime en de daarmee samenhangende leerlingperspectieven op vier schooltypen (LTO, LHNO, MAVO en HAVO). Van elk schooltype is zowel een school met een traditionele, strakke lesorde als een school met een nieuwe, soepeler lesorde onderzocht en ook nog een Middenschool. De variaties en lesvorm en leraarsgedrag, en daarmee corresponderende opvattingen en gedrag van leerlingen, worden uitvoerig beschreven.


Book
Van tijd tot tijd 1 : mijlpalen : werkboek
Authors: ---
ISBN: 9052021961 9052021988 Year: 1999 Publisher: Deurne Novum

Listing 1 - 10 of 596 << page
of 60
>>
Sort by